Len hnědý 300g

Kód: 20071
Žádné hodnocení.
Připraveno k odeslání
17 Kč , plus doprava
(57 Kč/1 kg)
 ks
Len hnědý 300g
Lněná semínka známe ve dvou základních odrůdách len zlatý a len hnědý. Oba druhy mají stejné výživové složky. Liší se v podstatě jen barvou semena.
Lněná semínka vděčí za řadu léčivých vlastností svým omega-3 nenasyceným mastným kyselinám, které se v těle mění ve složku podobnou hormonům, zvanou prostaglandiny. Lněná semínka jsou protizánětlivé a mohou pomoci při stavech, jako je astma a artritida. Také mohou lnená semena posilovat srdeční zdraví tím, že snižují hladinu cholesterolu, krevní tlak a vrstvení plaku na stěnách tepen. Prostaglandiny také přispívají k hubnutí: pomáhají odstranit přebytečné tekutiny z tkání a posilují metabolismus, čímž pomáhají spalovat kalorie. Len obsahuje také velmi prospěšnou sliznatou složku, tvořenou rozpustnou vlákninou, která snižuje hladinu cholesterolu, stabilizuje cukr v krvi a ulevuje při zácpě. Projímavý efekt lněných semínek je jemný a napomáhá plynulému pohybu střevního obsahu. Tato semena jsou velmi bohatá na lignany, které jsou užitečnými žaludečními bakteriemi přeměňovány ve dvě látky podobné hormonům, zvané enterolakton a enterodiol. Zjistilo se, že tyto složky poskytují ochranu proti rakovině prsu a zároveň zmírňují návaly horka při menopauze. Lněná semínka mají také protivirové, protibakteriální a protiplísňové účinky a pomáhají udržovat mladistvý vzhled pleti.

Obecné informace: Semena olejnatých rostlin se používají na výrobu olejů. Jsou dobrý zdroj bílkovin, minerálních látek a kvalitních tuků. Semínka by se do našeho jídelníčku měla zařazovat každý den. Semínka se používají do salátů, polévek, cukroví, pečiva, obilných kaší a dalších pokrmů. Nejvýživnější jsou semínka bez tepelné úpravy.

Živiny: vitamín B1, vitamín B2, vitamín B3, vitamín B5, vitamín B6, vitamín E, vápník, měď, železo, mangan, hořčík, fosfor, draslík, selen, zinek, vláknina, bílkoviny, omega-3 nenasycené mastné kyseliny,...

Návod k přípravě: Lněná semínka jsou poměrně tvrdá, proto musíme každé sousto velmi důkladně rozkousat, tak abychom nejlépe každé lněné semínko rozkousli. Jinak z nich nedostaneme potřebné výživné látky. Náhradní možností je lněná semínka před konzumací namlít mlýnkem, či je rozdrtit v hmožďíři. Lněná semínka používáme do kaší, do pomazánek, do cukroví, do pečiva, dají se použít do salátů, pečiva, obilných kaší, atd. Lněná semínka se dají konzumovat samotná a určitě jsou syrová semena lnu nejvýživnější a nejvhodnější pro lidský organismus. Lněná semena se dají i lehce opražit. Opražením ještě více vynikne jejich chuť a aroma, avšak jejich výživová složka se tím rapidně sníží.


Kalorická hodnota ve 100g: Energie: 2234 kJ (534 kcal), Bílkoviny: 18,3 g. Sacharidy: 28,9 g (z toho cukry 1,6 g). Tuky: 42,2 g (z toho nasycené mastné kyseliny 3,7 g, mononenasycené mastné kyseliny 7,5 g, polynenasycené mastné kyseliny 28,7 g). Vláknina: 27,3 g, Sodík: 0,03 g, hořčík: 392 mg (130,7% DDD), fosfor: 642 mg (80,3% DDD), železo: 5,73 g (40,9% DDD).
Hodnocení
Toto zboží zatím nikdo nehodnotil. Buďte první a napište komentář nebo hodnocení.