Cizrna hrách římský 400g

Kód: 20051
Cizrna dodává tělu významné množství bílkovin, z minerálů železo, draslík, hořčík, vápník a zinek

Žádné hodnocení.
Připraveno k odeslání
24 Kč , plus doprava
(60 Kč/1 kg)
 ks
Cizrna hrách římský 400g

Cizrna je velmi výživná luštěnina příbuzná hrachu. Často je nazývána jako římský hrách. Jedná se o velký zdroj bílkovin, vitamínu E a antioxidantu podporující schopnost bílých krvinek bojovat proti infekcím. Cizrna má jemnou oříškovou chuť a používá na přípravu polévek, na saláty, kaše, pomazánky nebo jako příloha. Cizrnu můžeme i klíčit.
Je vhodná pro děti a těhotné. Snižuje hladinu cholesterolu v krvi. Doporučuje se i lidem, kteří trpí stresem a depresemi. Cizrna také přirozeným způsobem stimuluje peristaltiku střev.  Důležitý je i obsah inhibitoru proteázy, který brzdí aktivitu DNA rakovinných buněk.

Obecné informace: Cizrna patří mezi nejkvalitnější luštěniny vhodné pro lidskou výživu. Obsahuje velké množství nerozpustné a rozpustné vlákniny, takže prospívá nejen k udržení zdravého trávicího ústrojí, ale znatelně snižuje celkový a „špatný“ cholesterol. Přínos cizrny pro zdravé srdce spočívá i v obsahu kyseliny listové, které snižuje v krvi složku zvanou homocystein, jejíž nadbytek přináší riziko infarktu myokardu. Cizrna poskytuje dostatek energie, protože je bohatá na složité sacharidy. Cizrna je také bohatým zdrojem železa, které může pomáhat proti chudokrevnosti.

Živiny: vitamín B1, vitamín B2, vitamín B3, vitamín B5, vitamín B6, vitamín E, vitamín K, betakaroten, biotin, kyselina listová, vápník, měď, jod, železo, mangan, hořčík, fosfor, draslík, selen, zinek, vláknina, bílkovina, složité sacharidy,...

Návod k přípravě: Nejběžnější způsob přípravy cizrny je vaření. Příprava cizrna je stejná jako u ostatních luštěnin. Cizrnu namočíme přes noc na 10 - 12 hodin.
Poté vodu vylijeme, cizrnu propláchneme a dáme do nové vody vařit nejlépe s řasou kombu. Délka vaření cizrny je cca 60 minut - dle stáří semen ( v tlakovém hrnci cca 45-50 minut). Osolíme až po uvaření. Po správném uvaření jde cizrna snadno rozmáčknout mezi dvěma prsty.Vařená cizrna se může použít do polévek, pomazánek (hummus), placek a jako příloha, je vhodné ji kombinovat s obilovinami např rýží, bulgurem nebo s kuskusem. Cizrnová mouka je velmi rozšířená v Indii, kde se z ní vyrábí např. falafel.

Kalorická hodnota/energie (na 100g): 1525 kJ/364 kcal. Bílkoviny: 19,3 g. Sacharidy: 60,7 g. Tuky: 6,0 g. Vláknina: 17,4 g. Popř. jiné (cholesterol, vitaminy apod.): Sodík 0,024 g

Hodnocení
Toto zboží zatím nikdo nehodnotil. Buďte první a napište komentář nebo hodnocení.